Civilia 2021, 12(2):30-48 | DOI: 10.5507/civ.2021.008

Aspekty rozvoje žákova potenciálu v konstruktivistickém pojetí edukačního procesu

Marcela Otavová, Barbora Doskočilová, Denisa Windsorová, Barbora Putnová
Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Klíčová slova: Pupil Potential, Constructivist Instruction, Facilitation in Education, Communication, Co-operation, Learning Goals, Self-Reflection, Self-Development

The Aspects of Pupil Potencial in Constructivist Conception of the Educational Process

The aim of the article is to anchor the development of pupils' potential as an integral part of fulfilling the principles of the constructivist conception of the educational process. We also aim to define the professional competencies of the primary teacher associated with the specifics of learner-centered education and to describe the conditions that are necessary to create for the implementation of approaches that develop pupils' potential in accordance with the declared professional needs of teachers.

Zveřejněno: 15. prosinec 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Otavová, M., Doskočilová, B., Windsorová, D., & Putnová, B. (2021). Aspekty rozvoje žákova potenciálu v konstruktivistickém pojetí edukačního procesu. Civilia12(2), 30-48. doi: 10.5507/civ.2021.008
Stáhnout citaci

Reference

  1. BANDURA, A. Social Learning and Personality Development. London, 1970.
  2. BARKAT, J. C. G. Handing over the baton: An intervention study looking at improving students'motivational attitudes towards taking greater ownership of their learning at KS4. London: Institute of Education, University of London, 2014.
  3. BÍLEK, M., RYCHTERA, J., SLABÝ, A. Konstruktivismus ve výuce přírodovědných předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
  4. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2015.
  5. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016.
  6. MIKOŠKA, P. Člověk, psychoterapie a pedagogika v přístupu C. R. Rogerse. Ostrava: Moravapress, 2014.
  7. MOLNÁR, J., SCHUBERTOVÁ, S., VANĚK, V. Konstruktivismus ve vyučování matematice. Olomouc: UP, 2008.
  8. MÜHLFEIT, J., KRŮTOVÁ, K. Odemykání dětského potenciálu. Brno: Management Press, 2018.
  9. NEZVALOVÁ, D. ed. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Úvodní studie k projektu GAČR 406/05/0188. Olomouc: UP, 2006.
  10. NOVOTNÁ, K., KRABSOVÁ, V. Formativní hodnocení: případová studie. Praha: PdF UK, 2013.
  11. OTAVOVÁ, M. Konstruktivistické pojetí edukačního procesu z hlediska profesní připravenosti pedagogů v primárním vzdělávání. Olomouc: PdF UP, 2018.
  12. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008.
  13. RICHARDSON, V. Constructivist Teacher Education. Building a World of New Understandings. Falmer Press, 1997.
  14. SKUTIL, M.A. kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011.
  15. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole: distanční text. Praha: PdF UK, 2007.
  16. WILIAM, D., LEAHY, S. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: EDU LAB, 2016.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.