Civilia 2014, 5(2):100-106 | DOI: 10.5507/civ.2014.014

Informační zdroje využívané studenty středních škol při výuce moderních dějin

Tomáš Hubálek
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc

This paper deals with the role of source of information, which are mostly used by Czech grammar school student in Olomouc region. The text presented the findings of educational research, which was conducted by the author in 2012.

Keywords: modern history, source of information, grammer students, Olomouc region

Published: December 15, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hubálek, T. (2014). Informační zdroje využívané studenty středních škol při výuce moderních dějin. Civilia5(2), 100-106. doi: 10.5507/civ.2014.014
Download citation

References

  1. BENEŠ, Z., GRACOVÁ, B., PRŮCHA, J. a kol. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. 1. vyd. Praha: ÚIV, 2009.
  2. GAVORA, P. Nástrahy a problémy vyučovania metodológie kvalitatívného výskumu. In SIROTOVÁ, M., FRÝDKOVÁ, E. (eds.) Pedagogická veda a školská prax v historickom kontexte. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010, s. 66-72.
  3. HUBÁLEK, T. Percepce role učebnic dějepisu v edukačním procesu studenty gymnázií. In Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, roč. 4, č. 2, 2013, s. 77-87. Go to original source...
  4. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003.
  5. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009.
  6. PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.