Civilia 2012, 3(1):37-60 | DOI: 10.5507/civ.2012.004

Didaktické znalosti obsahu u učitelů Výchovy k občanství a Společenskovědního vzdělávání

Pavlína Vašátová
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Klíčová slova: Education, Education for Citizenship, Teachers, Didactics, Research, School, Students,

Didactical Knowledges of Content at the Teachers of Civics

This paper describes the final outputs of the research project Teaching Content Knowledge for teachers of civics and social science education, which originated in the Student Grant Competition of Palacky University. The article presents an analysis of outputs from the Q-methodology, where the responses between men and women teachers were compared as well as responses according to different lengths of experience of respondents.

Zveřejněno: 15. červen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vašátová, P. (2012). Didaktické znalosti obsahu u učitelů Výchovy k občanství a Společenskovědního vzdělávání. Civilia3(1), 37-60. doi: 10.5507/civ.2012.004
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHRÁSKA, M. Zkoumání individuálních koncepcí výuky učitelů pomocí Q-metodologie. Paedagogica XIII., 1992. s. 133-145.
  2. JANÍK, T. a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Paido: Brno, 2009.
  3. JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno:Paido, 2005.
  4. JANÍK, T. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky. In FRANIOK, P, KNOTOVÁ, D. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 199-204.
  5. JARMARA, T. Občanská výchova ve vzdělávacím procesu: nová témata výchovy k občanství a demokracii. In Čítanka textů k rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008.
  6. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Tauris. 2001.
  7. PÍŠOVÁ, M., BREBERA, P. K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy. In JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007. s. 75-89.
  8. PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
  9. PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E. MAREŠ, J. Pedagogický slovn Praha: Portál 2009.
  10. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. 2007, [cit. 29. 2. 2012], Dostupné na internetu: <http://www.vuppraha.cz/wpcontent/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07>.
  11. TICHÁ, M., HOSPEŠOVÁ, A. Rozvíjení didaktických znalostí obsahu matematického vzdělávání v přípravě učitelů 1. stupně. In JANÍK, T. a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009. s. 119-128.
  12. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Paido:Brno. 2004.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.