Civilia 2022, 13(1):4-12 | DOI: 10.5507/civ.2022.001
This text deals with the issue of identifying disinformation messages by ordinary media users in the communication flow on online media platforms, which, due to their characteristics, are the most frequent host of disinformation content. It leans on the concept of three types of reading text according to Stuart Hall (2021)2. In the context of this theoretical source, it explains how the receiver must approach disinformation content in order to identify it. It also offers a list of basic orientators that appear in disinformation messages on various communication platforms in cyberspace.
Tento výstup vznikl v rámci programu Cooperatio, vědní oblasti MCOM.
Zveřejněno: 15. červen 2022 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.