Civilia 2017, 8(1):100-127 | DOI: 10.5507/civ.2017.007

Historické prameny v dějepisném vyučování pohledem empirického výzkumu

Julie Janková
Mgr. Julia Janková, Filozofická fakulta Ostravské univerzity, Katedra historie, Reální 5, 701 03 Ostrava

Klíčová slova: Empirical research, Historical sources, History textbook

Historical Sources in History Teaching from Point of View of Empirical Research

The study deals with the role of a history textbook in the process of education in Czech schools. Empirical research, in the form of a questionnaire, among teachers focuses on the rate of use of history textbooks and selected components with an emphasis on form and function of historical sources in the school teaching of history.

Grants and funding:

Tato studie vznikla v rámci řešení projektu SGS05/FF/2016-2017 Historické prameny a další edukační média využívaná ve výuce dějepisu z pohledu empirických výzkumů na Ostravské univerzitě.

Zveřejněno: 15. červen 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Janková, J. (2017). Historické prameny v dějepisném vyučování pohledem empirického výzkumu. Civilia8(1), 100-127. doi: 10.5507/civ.2017.007
Stáhnout citaci

Reference

  1. BENEŠ, Z., GRACOVÁ B., PRŮCHA J. a kol. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. Praha: MŠMT, 2008.
  2. BENEŠ, Z. Co je školní dějepis a co s ním?: Dějiny ve škole a škola jako historická dílna. In Historia scholastica I [online], [cit. 2016-11-02].
  3. GRACOVÁ, B.: Dějepisná učebnice z pohledu empirického výzkumu. In Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykova univerzity: řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2013, roč. 1, č. 27.
  4. GRACOVÁ, B. Historické prameny ve školní výuce dějepisu ve světle empirických šetření. In Historica: Revue pro historii a příbuzné vědy. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014.
  5. GRACOVÁ, B. Poznatky z Výzkumu aktuální podoby výuky dějepisu na ZŠ a SŠ. In Histoie a škola VI: Klíčové kompetence a současný stav vzdělávání v dějepise (seminář ke koncepci výuky dějepisu a občanské nauky na základní a střední škole zorganizovaný MŠMT ČR v Telči 15.-16. 10 2007. Praha: MŠMT, 2008.
  6. LABISCHOVÁ, D. Historický pramen a badatelsky orientované učení v německých učebnicích dějepisu. In: Historica: Revue pro historii a příbuzné vědy. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015.
  7. POHL H. K.: Wie evaluiert man Schulbücher? In FUCHS E., KAHLERT J., SANDFUCHS U. Schulbuch konkret. Kontexte Produktion Unterricht. Bad Heilbrunn: KLINKHARDT, 2010.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.