Civilia 2013, 4(2):77-87 | DOI: 10.5507/civ.2013.017

Percepce role učebnic dějepisu v edukačním procesu studenty gymnázií

Tomáš Hubálek
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc

This paper deals with the role of history textbooks and their perception of grammar school students in Olomouc region. The text presented the findings of educational research, which was conducted by the author in 2012.

Keywords: Textbook, History, Grammar school, Olomouc region

Published: December 15, 2013  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hubálek, T. (2013). Percepce role učebnic dějepisu v edukačním procesu studenty gymnázií. Civilia4(2), 77-87. doi: 10.5507/civ.2013.017
Download citation

References

  1. BENEŠ, Z., GRACOVÁ, B., PRŮCHA, J. a kol. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. Praha: ÚIV, 2009.
  2. GAVORA, P. Nástrahy a problémy vyučovania metodológie kvalitatívného výskumu. In SIROTOVÁ, M., FRÝDKOVÁ, E. (eds.) Pedagogická veda a školská prax v historickom kontexte. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010.
  3. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003.
  4. KOPECKÝ, K. Úvod do problematiky tzv. slovních mraků (Word Clouds). [on line]. [cit. 14. 1. 2013]. Dostupné z WWW: <http://www.net-university.cz/multimedia/56-uvod-do-problematiky-tzv%20-slovnich-mrak-word-clouds>
  5. PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
  6. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 4. aktualizované vydání, 2009.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.