Civilia 2012, 3(2):54-64 | DOI: 10.5507/civ.2012.018

Inšpirácie zážitkovej metodiky výučby v rovine flow pre humanizáciu výučby telesnej a športovej výchovy

Josef Oborný1, Eva Štefaničiaková2
1 Katedra športovej edukológie a športovej humanistiky, Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského, Nábrežie L. Svobodu 9, 814 69 Bratislava, Slovenská republika
2 Základná škola, ul. J. A. Komenského 495/33, 029 01 Námestovo, Slovenská republika

Klíčová slova: Game, Experience, Flow, Competition

Inspiration Experiential Teaching Methods in a Plane Flow to humanize the Teaching of Physical Education and Sport

Contemporary researches document an increasing disinterest of students for sports activities. One of the possible solutions could be the orientation of physical education classes towards games (play activities) and related experience. Generally, a game itself has a high motivational potential for sports activities and we can achieve the state of the flow through a game.

Grants and funding:

Tato práca vznikla ako súčasť riešenia grantového projektu VEGA 1/0635/11 "Vplyv športových pohybových aktivít na kvalitatívne aspekty spôsobu života slovenskej populácie".

Zveřejněno: 15. prosinec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Oborný, J., & Štefaničiaková, E. (2012). Inšpirácie zážitkovej metodiky výučby v rovine flow pre humanizáciu výučby telesnej a športovej výchovy. Civilia3(2), 54-64. doi: 10.5507/civ.2012.018
Stáhnout citaci

Reference

  1. CSIKSZENTMIHALYI, M. O štěstí a smyslu života. Praha: Lidové noviny, 1996 ISBN 80-7106-139-5.
  2. HUIZINGA, J. Jeseň stredoveku. Homo ludens. Bratislava: Tatran, 1990. ISBN 80-222-0211-8.
  3. HURYCH, E. Možnosti transferu od teorie k praxi v některých oblastech filosofické kinantropologie. In: Tělesná kultura, 2010, 33 (3), ss. 7-26. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého. ISSN 1211-6521. Přejít k původnímu zdroji...
  4. JACKSON, S. & CSIKSZENTMIHALYI, M. Flow in sports: The keys to optimal experiences and performances. Champaign, II. Human Kinetics, 1999. ISBN 0-88011-876-8.
  5. ŘEPKA, E. Flow optimální prožitek - jeden ze zdrojů vnitřní motivace k pohybové sportovní aktivitě. In: Studia kinantropologica, III, 1, 2002. České Budějovice. ISSN: 1213-2101.
  6. SEMAN, F. Tramping a pohybové aktivity. In: BELÁS, M. ed. Aktuálne vedecké a odborné poznatky z oblasti športov v prírode a turistiky. Zborník vedeckých a odborných prác. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta telesnej výchovy a športu, 2011. [CD-ROM], s. 72-79. ISBN 978-80-223-3118-0.
  7. SIGMUND, E., FRÖMEL, K., CHMELÍK, F., LOKVENCOVÁ, P., GROFFIK, D. Oblíbený obsah vyučovacích jednotek tělesné výchovy - pozitivně hodnocený prostředek vyššího tělesného zatížení děvčat. In: Tělesná kultura, 2009, sv. 32, č. 2, ss. 46-64. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého. ISSN 1211-6521.
  8. ŠTEFANIČIAKOVÁ, E. Hra, zážitkovosť a flow na aktivitách telesnej a športovej výchovy. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta telesnej výchovy a športu. Dizertačná práca, 2012.
  9. ZAPPE, P. Reflexe zážitkové pedagogiky v pedagogické kinantropologii. In: Tělesná kultura, 2009, sv. 32, č. 1, ss. 28-42. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého. ISSN 1211-6521.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.