Civilia 2012, 3(2):4-17 | DOI: 10.5507/civ.2012.014

Teachers of Citizenship Education in the Olomouc Region and their Perception of the Impact on the Process of Educational Paradoxes Citizenship Education: Theoretical and Methodological Basis of the Research

Antonín Staněk
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

The aim of our study is to describe the theoretical and methodological questions that we asked when designing research. In our research on teacher education for citizenship in the Olomouc region, we examined the perception of influence on the process of educational paradoxes of citizenship education.

Keywords: Citizenship Education, Civic, Educational Paradoxes, Education for Citizenship

Published: December 15, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Staněk, A. (2012). Teachers of Citizenship Education in the Olomouc Region and their Perception of the Impact on the Process of Educational Paradoxes Citizenship Education: Theoretical and Methodological Basis of the Research. Civilia3(2), 4-17. doi: 10.5507/civ.2012.014
Download citation

References

  1. JANÍK, T. Školní vyučování. In PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Ed. Jan Průcha. Praha: Portál, 2009, s. 178-183.
  2. JANÍK, T., STUCHLÍKOVÁ, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione, 2010, roč. 1, č. 1, s. 5-32. Go to original source...
  3. JANÍK, T., MUŽÍK, V., ŠIMONÍK, O. (eds.) Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
  4. KOTÁSEK, J. Domácí a zahraniční pokusy o obecné vymezení předmětu a metodologie oborových didaktik. Pedagogická orientace, 2011, roč. 21, č. 2, s. 226-239.
  5. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita, 2003.
  6. Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy. Ed. Petr Soukup. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2010.
  7. NUTHALL, G. Relating Classroom Teaching to Student Learning: A Critical Analysis of Why Research Has Failed to Bridge the Theory-Practice Gap. Harvard Educational Review, Fall, 2004, Vol. 74, Num. 3, pgs. 273-306 (online). Go to original source...
  8. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2007.
  9. SLAVÍK, J., JANÍK, T. Teorie, výzkum a tvorba školy. Pedagogika, 2006, roč. 56, č. 2, s. 168-177.
  10. STANĚK, A. Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007.
  11. STANĚK, A. Výchova k občanství v současné škole: profesní identita učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2009.
  12. STANĚK, A. Kvalitativní výzkum profesní identity učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2010.
  13. Středníškoly.cz [online]. Střední školy - Olomoucký kraj. Školy online, 2012 [citováno dne 15. 7. 2012]. Dostupné z: <http://www.stredniskoly.cz/seznam-skol/olomoucky-kraj/sumperk/>
  14. Základníškoly.cz [online]. Základní školy - Olomoucký kraj. Školy online, 2012, [citováno dne 15. 7. 2012]. Dostupné z: <http://www.zakladniskoly.cz/seznam-skol/olomoucky-kraj/>

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.