Civilia 2012, 3(2):4-17 | DOI: 10.5507/civ.2012.014

Učitelé výchovy k občanství v Olomouckém kraji a jejich vnímání vlivu výchovných paradoxů na proces výchovy k občanství: teoretická a metodologická východiska výzkumného šetření

Antonín Staněk
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Klíčová slova: Citizenship Education, Civic, Educational Paradoxes, Education for Citizenship

Teachers of Citizenship Education in the Olomouc Region and their Perception of the Impact on the Process of Educational Paradoxes Citizenship Education: Theoretical and Methodological Basis of the Research

The aim of our study is to describe the theoretical and methodological questions that we asked when designing research. In our research on teacher education for citizenship in the Olomouc region, we examined the perception of influence on the process of educational paradoxes of citizenship education.

Zveřejněno: 15. prosinec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Staněk, A. (2012). Učitelé výchovy k občanství v Olomouckém kraji a jejich vnímání vlivu výchovných paradoxů na proces výchovy k občanství: teoretická a metodologická východiska výzkumného šetření. Civilia3(2), 4-17. doi: 10.5507/civ.2012.014
Stáhnout citaci

Reference

  1. JANÍK, T. Školní vyučování. In PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Ed. Jan Průcha. Praha: Portál, 2009, s. 178-183.
  2. JANÍK, T., STUCHLÍKOVÁ, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione, 2010, roč. 1, č. 1, s. 5-32. Přejít k původnímu zdroji...
  3. JANÍK, T., MUŽÍK, V., ŠIMONÍK, O. (eds.) Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
  4. KOTÁSEK, J. Domácí a zahraniční pokusy o obecné vymezení předmětu a metodologie oborových didaktik. Pedagogická orientace, 2011, roč. 21, č. 2, s. 226-239.
  5. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita, 2003.
  6. Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy. Ed. Petr Soukup. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2010.
  7. NUTHALL, G. Relating Classroom Teaching to Student Learning: A Critical Analysis of Why Research Has Failed to Bridge the Theory-Practice Gap. Harvard Educational Review, Fall, 2004, Vol. 74, Num. 3, pgs. 273-306 (online). Přejít k původnímu zdroji...
  8. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2007.
  9. SLAVÍK, J., JANÍK, T. Teorie, výzkum a tvorba školy. Pedagogika, 2006, roč. 56, č. 2, s. 168-177.
  10. STANĚK, A. Výchova k občanství a evropanství. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007.
  11. STANĚK, A. Výchova k občanství v současné škole: profesní identita učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2009.
  12. STANĚK, A. Kvalitativní výzkum profesní identity učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2010.
  13. Středníškoly.cz [online]. Střední školy - Olomoucký kraj. Školy online, 2012 [citováno dne 15. 7. 2012]. Dostupné z: <http://www.stredniskoly.cz/seznam-skol/olomoucky-kraj/sumperk/>
  14. Základníškoly.cz [online]. Základní školy - Olomoucký kraj. Školy online, 2012, [citováno dne 15. 7. 2012]. Dostupné z: <http://www.zakladniskoly.cz/seznam-skol/olomoucky-kraj/>

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.