Civilia, 2011 (vol. 2), issue 2


Předmluva

Petr Zima, Pavel Krákora

Civilia 2011, 2(2):4-5

Problém koexistence a jeho důsledky

David Hampl

Civilia 2011, 2(2):6-12 | DOI: 10.5507/civ.2011.012

Následky normalizace na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci

Tomáš Hubálek

Civilia 2011, 2(2):13-20 | DOI: 10.5507/civ.2011.013

Realization of Students Participation at the Secondary Grammar School

Radim Chmelík

Civilia 2011, 2(2):21-38 | DOI: 10.5507/civ.2011.014

The text shows political context of representative bodies functioning of student autonomy. It deals with connection between coordination of school parliament's activity and political theories concerning democratic forms, relationship between the citizen and elective representation. The theoretical part of the article is confronted with the real student parliament of the grammar school in Uničov. Research questions focus on motivation and student self-assessment in this representative body.

Participační formy demokracie v integrovaném světě

Tomáš Jarmara

Civilia 2011, 2(2):39-47 | DOI: 10.5507/civ.2011.015

Odboj v Protektorátu Čechy a Morava - součást evropského protifašistického hnutí odporu

Pavel Kopeček

Civilia 2011, 2(2):48-56 | DOI: 10.5507/civ.2011.016

Menšinové politické strany v Československu 1918-1938

Pavel Krákora

Civilia 2011, 2(2):57-67 | DOI: 10.5507/civ.2011.017

České školství na Těšínsku ve dvacátých letech 20. století

Denisa Labischová

Civilia 2011, 2(2):68-86 | DOI: 10.5507/civ.2011.018

Koncept gender jako součást interkulturního vzdělávání v sociálně humanitních předmětech (s akcentem na výchovu k občanství a dějepis)

Denisa Labischová

Civilia 2011, 2(2):87-101 | DOI: 10.5507/civ.2011.019

Činnost olomouckého městského školského výboru pro německé školy v letech 1921-1938

Gabriela Medveďová

Civilia 2011, 2(2):102-117 | DOI: 10.5507/civ.2011.020

Evropanské vzdělávání - jednoduché otázky bez snadných odpovědí

František Mezihorák

Civilia 2011, 2(2):118-122 | DOI: 10.5507/civ.2011.021

Studium filosofie je studiem kultury

Zdeněk Novotný

Civilia 2011, 2(2):123-128 | DOI: 10.5507/civ.2011.022

Dialog jako jeden z důležitých předpokladů fungování demokratické společnosti

Petr Zima

Civilia 2011, 2(2):129-137 | DOI: 10.5507/civ.2011.023

Politická propaganda a princip výstavby její jazykové stránky

Michal Procházka

Civilia 2011, 2(2):138-144 | DOI: 10.5507/civ.2011.024

Reviews

STANĚK, Antonín. Kvalitativní výzkum profesní identity učitele výchovy k občanství. Výzkumná zpráva z kvalitativního výzkumu konstrukce profesní identity výchovy k občanství prostřednictvím případové studieReviews

Denisa Labischová

Civilia 2011, 2(2):145-146

Nerws

GLOBALIZÁCIA A VZDELÁVANIE UČITEĽOV: KOĽKO GLOBALIZÁCIE UNESIE UČITEL? Zpráva z vědeckého sympózia Katedry etickej a občianskej výchovy na Pedagogickej fakulte UK v BratislaveNerws

Antonín Staněk

Civilia 2011, 2(2):147-152