Civilia 2023, 14(1):4-31 | DOI: 10.5507/civ.2023.001
Contemporary societies are going through a turbulent period. Recent technological developments have given rise to a new and qualitatively different system of (political) communication. Hence, the present review essay deals with the changing relationship between politics, media and society. In particular, it focuses on the introduction of recent new communication trends, such as the emergence of Web 2.0 and social networks, the rise of populist political communication, and the mediatization and personalization of politics, and an assessment of their social and political implications. The essay is conceived as a descriptive diachronic case study by framing the phenomenon under study in the broader context of the transformation(s) of (political) communication over the recent decades.
Předkládaný text je dílčím výstupem z projektu "Civitas - občan a populismus" financovaného ze Studentského grantového systému Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem v roce 2022 a realizovaného na FF UJEP.
Zveřejněno: 15. červen 2023 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.