Civilia 2020, 11(2):102-119 | DOI: 10.5507/civ.2020.010
This study analyses the idea of the media objectivity according to the Czech public. It describes various forms of unobjectivity, and the idea of how the objectivity should be fulfilled. An important part of this study is the idea of how the media and journalists operate in connection with the objectivity, of the content of the relevant laws and of the role of the media in the society - all according to the public. The conclusion relates the topic to the media literacy, because the knowledge of the most frequent misunderstandings and shortcomings in the image of objectivity according to the public offers a space for its elimination. The study uses a unique research sample made up by anonymised complaints on infringement of the objectivity sent to the Czech Council for Radio and Television Broadcasting.
Tento výzkum byl podpořen v rámci projektu SVV IKSŽ FSV UK 260 598.
Zveřejněno: 15. prosinec 2020 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.