Civilia 2019, 10(2):34-50 | DOI: 10.5507/civ.2019.008
This study focuses on "campaign" as a semiotic sign, and through the analysis of its representation in the Czech media, it comes to the typology of different meanings of this term. The analysis takes into account semantic, syntactic and pragmatic structures. I have used tools both for the logic-factual analysis of semiotic structures and for the linguistic analysis. I used those two attitudes interconnectedly; the necessity of this method can be best seen on the topic of the crucial role of modifiers. The study also analyses the relation of the media to the semantic definition of the term "campaign". The conclusion presents a general nature of the term "campaign" in relation to the analysed categories, including the socio-constructivist frame the study is based on.
Tento výzkum byl podpořen z projektu SVV IKSŽ FSV UK 260 464.
Zveřejněno: 15. prosinec 2019 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.