Civilia 2019, 10(2):34-50 | DOI: 10.5507/civ.2019.008

Pojem "kampaň" v českých médiích

Jan Podzimek
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1

Klíčová slova: Campaign, Semiotic Analysis, Semiotics, Czech Media

The Term "Campaign" in the Czech media

This study focuses on "campaign" as a semiotic sign, and through the analysis of its representation in the Czech media, it comes to the typology of different meanings of this term. The analysis takes into account semantic, syntactic and pragmatic structures. I have used tools both for the logic-factual analysis of semiotic structures and for the linguistic analysis. I used those two attitudes interconnectedly; the necessity of this method can be best seen on the topic of the crucial role of modifiers. The study also analyses the relation of the media to the semantic definition of the term "campaign". The conclusion presents a general nature of the term "campaign" in relation to the analysed categories, including the socio-constructivist frame the study is based on.

Grants and funding:

Tento výzkum byl podpořen z projektu SVV IKSŽ FSV UK 260 464.

Zveřejněno: 15. prosinec 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Podzimek, J. (2019). Pojem "kampaň" v českých médiích. Civilia10(2), 34-50. doi: 10.5507/civ.2019.008
Stáhnout citaci

Reference

  1. BERGER, P. L., LUCKMANN, T. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Přeložil Jiří SVOBODA. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999.
  2. BOORSTIN, D. J. The image: a guide to pseudo-events in America. New York: Vintage Books, 1992.
  3. Co jsou hybridní hrozby. Ministerstvo vnitra České republiky: Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám[online]. Ministerstvo vnitra České republiky, 2019 [cit. 2019-04-28]. Dostupné z: https://www.mvcr.cz/cthh/clanek/co-jsou-hybridni-hrozby.aspx
  4. HODGE, B., KRESS, G. R. Social semiotics. Ithaca, N. Y.: Cornell University Press, 1988.
  5. HOLUB, J., LYER, S. Stručný etymologický slovník jazyka českého se zvláštním zřetelem k slovům kulturním a cizím. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
  6. MORRIS, CH. W. Foundations of the Theory of Signs. Chicago, Illinois: The University of Chicago Press, 1938.
  7. PALA, K., VŠIANSKÝ, J. Slovník českých synonym. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1994.
  8. PODZIMEK, J. Zdi a ploty v kontextu migrace. In Civilia: Odborná revue pro didaktiku společenských věd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, roč. 8, č. 1, s. 143-156. Přejít k původnímu zdroji...
  9. PODZIMEK, J. Pojem "fake news" v českých médiích. Civilia: Odborná revue pro didaktiku společenských věd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, roč. 9, č. 2, 23-36. Přejít k původnímu zdroji...
  10. SAUSSURE, F. Kurs obecné lingvistiky. Praha: Academia, 1996.
  11. SyD: Korpusový průzkum variant [online]. Ústav Českého národního korpusu, 2015 [cit. 2019-04-28]. Dostupné z: https://syd.korpus.cz/

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.