Civilia 2016, 7(2):13-25 | DOI: 10.5507/civ.2016.012

Rozvoj klíčových kompetencí žáků v rámci osobnostní a sociální výchovy

Hana Marešová
Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Klíčová slova: Key competences, Elementary school pupils, Personal education, Social education, Entrepreneurial education

The Key Competencies Development within the Personal and Social Education

This article deals with the topic of key competences development within the personal and social education at elementary school. The attention is paid to potentially new topic which should be included within the Frame Educational Programme in the Czech Republic as the one of the goals of education policy of Ministry of Education, Youth and Sports - the entrepreneurial education. The experiences with the entrepreneurial education topic at Faculty of Education at Palacky University in Olomouc are described.

Grants and funding:

Tento text byl zpracován v rámci realizace projektu Erasmus+ Shaping Characters No. 2015-1-UK01-KA201-013749.

Zveřejněno: 15. prosinec 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Marešová, H. (2016). Rozvoj klíčových kompetencí žáků v rámci osobnostní a sociální výchovy. Civilia7(2), 13-25. doi: 10.5507/civ.2016.012
Stáhnout citaci

Reference

  1. EUROPEAN COMMISSION. Action Plan: The European agenda for Entrepreneurship. Brussels: CEC, 2004. Dostupné z: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/files/support_measures/training_education/doc/oslo_agenda_final_cs.pdf
  2. EUROPEAN COMMISSION. Oslo Agenda. Oslo, 2016. Dostupné z: http://ec.europa.eu/DocsRoom/documents/8968/attachments/1/translations/en/renditions/pdf
  3. EURYDICE Report. Entrepreneurship Education at School in Europe. Brussels: EACEA, 2016.
  4. MALACH, J. a kol. Sborník příkladů dobré praxe ve školách v rámci projektu Podpora rozvoje kompetencí k podnikavosti a inovativnosti žáků základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.
  5. MAREŠOVÁ, H., RUDOLF., J., HLADÍK, T. Výchova k podnikavosti. Olomouc: VUP, 2015.
  6. PASTOROVÁ, M. Doporučené očekávané výstupy - metodická příručka pro výuku průřezových témat v základních školách. Praha: VÚP, 2011. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/DOV-ZV1.pdf
  7. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/9639/rvp_g.pdf
  8. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2016. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf
  9. SRB, V., ŠVEC, J. Jak na osobnostní a sociální výchovu? Výchozí příručka k metodikám OSV. Praha: Odyssea, 2007.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.