Civilia 2016, 7(1):53-58 | DOI: 10.5507/civ.2016.005

Educational paradoxes - just a theoretical problem?

Tomáš Hubálek
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

The paper focuses on issues of an educational paradox, namely on the paradoxes of citizenship education. It presents various paradoxes and characterizes their basic contents.

Keywords: Theory of education, Paradoxes in education, Education to Citizenship

Published: June 15, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hubálek, T. (2016). Educational paradoxes - just a theoretical problem? Civilia7(1), 53-58. doi: 10.5507/civ.2016.005
Download citation

References

  1. DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009.
  2. LORENZOVÁ, J. Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016.
  3. PALOUŠ, R. Paradoxy výchovy. Praha: Karolinum, 2009.
  4. PRŮCHA, J.ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009
  5. STANĚK, A. Výchova k občanství v současné škole: profesní identita učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2009.
  6. STANĚK, A. Kvalitativní výzkum profesní identity učitele výchovy k občanství. Praha: Nakladatelství Epocha, 2010.
  7. STANĚK, A. Výchovné paradoxy v kontextu didaktiky společenských věd a jejich reflexe učiteli vybraných společenskovědních předmětů na úrovni sekundárního vzdělávání. Habilitační práce. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2012.
  8. STROUHAL, M. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.