Civilia 2016, 7(1):4-11 | DOI: 10.5507/civ.2016.001

Analýza reflexe dějin samostatné České republiky a Slovenské republiky ve středoškolských učebnicích dějepisu

Pavel Kopeček
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc

Klíčová slova: History textbooks, Educational program, Contemporary history

Analysis of the reflection of the history of the independent Czech Republic and the Slovak Republic in high school history textbooks

The study analyzing and comparing various ways in contemporary Czech and Slovak history textbooks and the historical development of the Czech Republic and the Slovak Republic after the division of Czechoslovakia.

Grants and funding:

Tato studie vznikla jako dílčí výstup projektu IGA s názvem Dějepisné vzdělávání s akcentem na soudobé dějiny a jeho reflexe ze strany učitelů.

Zveřejněno: 15. červen 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kopeček, P. (2016). Analýza reflexe dějin samostatné České republiky a Slovenské republiky ve středoškolských učebnicích dějepisu. Civilia7(1), 4-11. doi: 10.5507/civ.2016.001
Stáhnout citaci

Reference

  1. BARTLOVÁ, A., LETZ, R. Dejepis pre 3. ročník gymnázií. Národné dějiny. Bratislava: SPN, 2008.
  2. BENEŠ, Z., GRACOVÁ, B., PRŮCHA, J. a kol. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. Praha: ÚIV, 2009.
  3. BENEŠ, Z., HUDECOVÁ, D. Manuál pro tvorbu školního vzdělávacího programu - vzdělávací obor dějepis. Úvaly: ALBRA s.r.o., 2005.
  4. ČURDA, J., DVOŘÁK, P., HUŠEK, P., JINDŘIŠKOVÁ, J., KAŠKA, V., KOLÁŘ, O., NĚMEC, J., PÁNEK, T. Moderní dějiny pro střední školy. Světové a české dějiny 20. století a prvního desetiletí 21. století. Brno: Didaktis, 2014.
  5. HAVRANOVÁ, R. "Kniha o Tisovi, která pobouřila historiky". Hospodářské noviny. 17. 10. 2006 (dostupné z http://hn.ihned.cz/c1-19537740-kniha-o-tisovi-ktera-pobourila-historiky)
  6. KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy 4. Nejnovější dějiny. Praha: SPN, 2002.
  7. KVAČEK, R. České dějiny II. Praha: SPL - Práce, 2002.
  8. MŠMT ČR. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007 (dostupné z http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma).
  9. ŠTĚPÁNKOVÁ, A., ŠAŠINKA, Z. Odmaturuj z dějepisu 2. Brno: Didaktis, 2006.
  10. http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/398692-slovensti-zaci-se-o-fasisticke-minulosti-sve-zeme-uci-casto-zkreslene.html

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.