Civilia 2015, 6(1):97-110 | DOI: 10.5507/civ.2015.005

Grilling Politicians in Media Dialog with TV Host

Jaroslav Buček
Filosofická fakulta Univerzity Komenského, Katedra žurnalistiky, Štúrova 9, 814 99 Bratislava, Slovenská republika

In this paper we present and compare some results of the researches that have dealt with profession of a speaker, politicians, drafting the demands their should perform. The communication of the anchor in massmedia communication presents the results of the team that participates in mass (mostly media) communication.There is significant difference between position of politicians and of a moderator in mass media dialogue. Grilling, infotainmnet and confrontainment are gaining ground and taking prominent place.

Keywords: Moderator, Politician, Medil dialogue, Masmedia, Interview, Communication, Communicator

Published: June 15, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Buček, J. (2015). Grilling Politicians in Media Dialog with TV Host. Civilia6(1), 97-110. doi: 10.5507/civ.2015.005
Download citation

References

  1. BLACK, J. Introduction tu Mass Communication. Dubuque: Wm. C. Brown Publisher, 1992.
  2. BUČEK, J. Demokratický dialóg v médiách medzi komunikátorom a politikom. In Podoby demokracie na začátku 21. století: Evropská unie a svět. Kolín: Nezávislé centrum pro studium politiky, 2010. s. 299-318.
  3. BUČEK, J. Moderátor hlavná, alebo vedľajšia postava mediálneho produktu. Bratislava: UK, 2012.
  4. BUČEK, J. Rola moderátora v masmšdiálnom dialógu. Zlín: VeRBuM, 2012.
  5. ČMEJRKOVÁ, S., HOFFMANOVÁ, J. Mluvená čeština:hledání funkčního rozpětí. Praha: Academia. 2011.
  6. ČMEJRKOVÁ, S a kol. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia. 2013.
  7. HOFFMANNOVÁ, J. Styl rozhovorův televizních publicistických pořadech: vyhýbavé strategie českých politiků. In ČMEJRKOVÁ, S a kol. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia. 2013. s. 129-139.
  8. HAVLÍK, M. Dvojitý řád střídaní replik mluvčích v televizních politických debatách. In ČMEJRKOVÁ, S. a kol. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia. 2013. s. 199-229.
  9. HEINRICHS, J. Rétorika pro každého. Brno: Computer Press, 2009.
  10. HVÍŽĎALA, K. Jak myslet media. Praha: Dokořán, 2005.
  11. JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2007.
  12. KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum, 1999.
  13. LUGINBÜHL, M. Conversational violence in political TV debates: Forms and functions. Journal of Pragmatics, 2007, Vol. 39, s. 1371-1387. Go to original source...
  14. MAGGEE, B. Technika televizního interview. Praha: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1968.
  15. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009.
  16. REMIŠOVÁ, A. Etika médií. Bratislava: Kalligram, 2010.
  17. STANĚK, A. Výchova k občanství v současné škole:Profesní identita učitele výchovy k občanství. Praha: Epocha, 2009.
  18. STANĚK, Antonín. Kvalitativní výzkum profesní identity učitele výchovy k občanství. Praha: Epocha, 2010.
  19. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.