Civilia 2014, 5(2):4-14 | DOI: 10.5507/civ.2014.009

Competences of gratuate from grammar schools in Basics of Civics Social Science

Vanda Vaníčková
Ústav pedagogiky a sociálních studí, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc

School Educational Programms are tool for schools to make their own vision by general programme of education. This contribution will target on key competences, which School Education Programms of chosen schools describe for subject Basics of Civics Social Science. The aim of contribution is analyze focus of competences, classified them and name requirements on teachers of Basics of Civics Social Science.

Keywords: Key competences, Basics of Civics Social Science, Grammar schools, School Education Programme

Published: December 15, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vaníčková, V. (2014). Competences of gratuate from grammar schools in Basics of Civics Social Science. Civilia5(2), 4-14. doi: 10.5507/civ.2014.009
Download citation

References

  1. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007.
  2. Školní vzdělávací program Gymnázia J. K. Tyla [online]. Hradec Králové: Gymnázium J. K. Tyla, 2009. Dostupné na: <http://www.gjkt.cz/files/svp_kompletni.pdf>
  3. Školní vzdělávací program Lepařova gymnázia Jičín [online]. Jičín: Lepařovo gymnázium Jičín, 2012. Dostupné na: <http://www.gymjc.cz/public/Image/sekce-typ-109/svp2013.doc>
  4. Školní vzdělávací program pro osmileté gymnázium [online]. Hostinné: Gymnázium a SOŠ Hostinné, 2013. 554 s. Dostupné na: <http://www.gymhost.cz/rs/userFiles//dokumenty/svp_2013.doc>
  5. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007.
  6. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [online]. 2004. Dostupné na: <http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=1&idBiblio=58471&nr=561~2F2004&rpp=15#local-content>

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.