Civilia 2013, 4(2):88-104 | DOI: 10.5507/civ.2013.018

The Rules in Information, Communication a Decision Making of Host for the Communication with Politician

Jaroslav Buček
Katedra ľurnalistiky, Filosofická fakulta Univerzity Komenského, ©túrova 9, 814 99 Bratislava, Slovenská republika

Observance of ethic standards is often question of journalist's, staffer's and also host self-reflection. Host (journalist) in political interview wouldn't be servant of political coalition. He should serve in medial product as a main person and important persuasive factor.

Keywords: Communication, Rhetorical skills, Mass media, Problems in communication, Rules, Professional ethics

Published: December 15, 2013  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Buček, J. (2013). The Rules in Information, Communication a Decision Making of Host for the Communication with Politician. Civilia4(2), 88-104. doi: 10.5507/civ.2013.018
Download citation

References

  1. ČMEJRKOVÁ, S. Mediálni rozhovor jako ľánr veřejného projevu. In Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
  2. ČMEJRKOVÁ, S., HOFFMANOVÁ, J. Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
  3. DRGONEC, J. Základy masmediálneho pravá. Bratislava: Bratislavská vysoká ąkola práva, Eurokódex, 2008.
  4. GOLDBERG, B. Jak novináři manipulují. Praha: Ideál, 2005.
  5. GRÁC, J. Persuázia. Ovplyvňovanie človeka človekom. Martin: Osveta, 1988.
  6. HORŇÁK, P., ©EFČÁK, Ą. Etika reklamy. Etika ľurnalistiky. Bratislava: Slovenská spoločnos» pre propagáciu SOSPRA, 2000.
  7. HOCHELOVÁ, V. Hodnotové aspekty masmédií s dôrazom na spravodajstvo. Nitra: Univerzita Konątantína Filozofa v Nitre, 2011.
  8. HRADISKÁ, E. Psychologické aspekty pôsobenia televízie na diváka. Bratislava: ČST, 1989.
  9. HVÍ®ĎALA, K. Moc a nemoc médií. Eseje a rozhovory. Praha: Dokořán, 2003.
  10. HVI®ĎALA, K. Jak myslet media. Praha: Dokořán, 2005.
  11. KO©ČO, J., MISTRÍK, J. Človek na obrazovke. Bratislava: ČST, 1982.
  12. KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum, 1995.
  13. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009.
  14. MÜLLEROVÁ, O. Rozhovor s hostem: ľánr rozhlasového vysílání na pomezí interview a přátelského popovídání. In Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
  15. MIHÁLIKOVÁ, M. Henrich Krejča: Zo správ Markízy chcem urobi» dobré kino. In Denník SME [online]. Dostupné na internete: <http://ekonomika.sme.sk/c/6559706/henrich-krejca-zo-sprav-markizy-chcem-urobit-dobrekino.html>.
  16. ODALO©, P. Charakteristiky a techniky slovenskej politickej komunikácie. In Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
  17. PATRÁ©, V. Politická komunikácia v slovenských mediálnych podmienkach na konci 90. rokov. In Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003.
  18. POLÁKOVÁ, J. Etika zobrazovania násilia a krutosti v hlavnom spravodajstve televízie Markíza a televízie JOJ (júl-december 2012). Diplomová práca. Bratislava: Univerzita Komenského, 2013.
  19. RAMONET, I. Tyranie medií. Praha: Mladá Fronta, 2003.
  20. REMI©OVÁ, A. Etika médií. Bratislava: Kalligram, 2010.
  21. STANĚK, A. Vybrané kapitoly z politologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003.
  22. TR©KO, M. Maďarič: Reality show "idiotizujú" spoločnos». In Denník SME [online]. Dostupné na internete: <http://ekonomika.sme.sk/c/6529278/madaric-reality-show-idiotizuju-spolocnost.html>.
  23. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005.
  24. Etický kódex novinára SSN. In Mediahit.sk [online]. Dostupne na internete: http://www.mediahit.sk/?id=139&view_more=4136.
  25. Etický kódex novinára SSN, kapitola III: Novinár a objekt jeho záujmu. In Mediahit.sk [online]. Dostupne na internete: http://www.mediahit.sk/?id=139&view_more=4136.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.