Civilia 2012, 3(2):72-79 | DOI: 10.5507/civ.2012.020

Options Didactic Research in Industry - Man and his World - Teachers and Pupils of Primary School

Miluše Rašková
Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

In the text are the starting points for the implementation of educational research, which his focusing point to the possibility of examining the social components of elementary teaching as the primary basis of the social sciences in education.

Keywords: Man and his world, Elementary science about nature and society, Arts component, Topics for industry-didactic research, Kinds of pedagogical exploration, Family

Published: December 15, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Rašková, M. (2012). Options Didactic Research in Industry - Man and his World - Teachers and Pupils of Primary School. Civilia3(2), 72-79. doi: 10.5507/civ.2012.020
Download citation

References

  1. BLOUDKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, M., DVOŘÁK, D. Společenskovědní vzdělávání. In SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
  2. GALAMBOŠOVÁ, V. Pojímání rodiny a domova z pozice žáka primární školy. Olomouc, 2012. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky.
  3. KOCIÁNOVÁ, K. Uplatnění spolupráce školy a rodiny na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky.
  4. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2000.
  5. RAŠKOVÁ, M. Děti předškolního věku a jejich představa o lásce a rodině. In 12. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Sborník referátů. Praha: SPRSV, 2004. s.110-114.
  6. RAŠKOVÁ, M. Děti mladšího školního věku a jejich pojímání lásky, partnerství, manželství a rodičovství. In 13. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Sborník referátů. Praha: SPRSV, 2005. s. 138-144.
  7. RAŠKOVÁ, M. Retrospekce vývoje prvoučného vyučování jako společenskovědního základu pro výchovu k občanství. In KRÁKORA, P. Svobodné volby v Československu 1990 - Referendum o dalším směřování státu a společnosti. Praha: Nakladatelství Epocha, 2010, s. 239-250.
  8. Rámcový program předškolního vzdělávání. MŠMT ČR - č.j. 14 132/01/22. Praha: VÚP, 2001.
  9. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. [on-line] Dostupné na www: http://www.rvp.cz
  10. VAŇKOVÁ, S. Pojímání rodiny a domova z pozice dítěte předškolního věku. Bakalářská práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.