Civilia 2016, 7(1):91-97 | DOI: 10.5507/civ.2016.008

Rok 1968 v Německu, Československu a Polsku ve výuce soudobých dějin

Gabriela Cingelová
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc

The article is based on research and the current state of contemporary history teaching in primary and secondary schools. The example of international (German-Czech-Polish project) shows how new media can be used in education, respectively in project teaching.

Keywords: Contemporary history, New media, Internet, German-Czech-Polish relations

Published: June 15, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Cingelová, G. (2016). Rok 1968 v Německu, Československu a Polsku ve výuce soudobých dějin. Civilia7(1), 91-97. doi: 10.5507/civ.2016.008
Download citation

References

  1. VALEŠ, L. Regionální dějiny jako součást výuky soudobých dějin. In: KRÁKORA, P. a kol. Soudobé dějiny a jejich reflexe ve výuce historie. Praha: Nakladatelství Epocha, 2011.
  2. HUBÁLEK,T. Informační zdroje využívané studenty středních škol při výuce moderních dějin. In Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, roč. 5, č. 2, s. 100-106. Go to original source...
  3. "Stav výuky soudobých dějin". 2012. Výzkumná zpráva Ústavu pro studium totalitních režimů [on-line]. Dostupné na: http://www.ustrcr.cz/data/vyzkum-vyuky/vyzkumna-zprava.pdf. [cit. 31. 5. 2016].
  4. Schaltjahr zur Erinnerung [on-line]. Dostupné na http://1968.zum.de/wiki/Hauptseite.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.