Civilia 2013, 4(1):31-36 | DOI: 10.5507/civ.2013.003

Orální historie ve výuce společenských věd na školách, možnosti a metody

Naděžda Morávková
Katedra historie, Pedagogická fakulta, Západočeská univerzita v Plzni, Veleslavínova 42, 306 19 Plzeň

Klíčová slova: Oral history, Didactics, Civil and social science foundation, Project teaching

Oral History in Social Science Teaching at Schools; Possibilities and Methods

The article introduces the possibilities of using oral history in teaching social science at the different types of schools. It deals with the social aspects of the method, especially its potential in the development of intergenerational communication in building awareness of traditional culture, in the personalization of teaching and lived curriculum.

Zveřejněno: 15. červen 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Morávková, N. (2013). Orální historie ve výuce společenských věd na školách, možnosti a metody. Civilia4(1), 31-36. doi: 10.5507/civ.2013.003
Stáhnout citaci

Reference

  1. ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele - modul B. Plzeň: ZČU, 2007.
  2. KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
  3. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
  4. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
  5. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Grada, 2007.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.