Civilia 2012, 3(2):65-71 | DOI: 10.5507/civ.2012.019

Learning Styles of Pupils at High Schools and the Choice of Teaching Strategy

Lívia Fenyvesiová
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, Dražovská 4, 949 01 Nitra, Slovenská republika

Diversity of learning and cognitive styles of pupils is current topic in recent years. Theory of teaching, particularly the various field didactics, brings many ideas for teachers related to the choice of the most optimal teaching strategy due to heterogeneousness of learning styles. The paper presents partial results of research aimed to identify the learning styles of secondary school pupils.

Keywords: Learning style, Cognitive style, Teaching, High School

Published: December 15, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Fenyvesiová, L. (2012). Learning Styles of Pupils at High Schools and the Choice of Teaching Strategy. Civilia3(2), 65-71. doi: 10.5507/civ.2012.019
Download citation

References

  1. BABULICOVÁ, Z., VYROSTEKOVÁ, K., BELIKOVÁ, V. Edukačné ciele v kontexte kritérií sprostredkovaného učenia ako východisko rešpektovania diverzity žiackej populácie. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky MMK 2011. Hradec Králové: Magnanimitas, 2011. s. 1246-1254.
  2. DÁVID, M. et al. Hatékony tanulómegismerési technikák. Pedagógus továbbképzési kezikönyv. [online] Budapest: SuliNova, 2006. [cit. 2012.05.09.] Dostupné na internete: www.wekerle.gov.hu/download.php?doc_id=2039.
  3. IZSÓFFOVÁ, O. Vplyv vyučovacích stratégií na formovanie učebných štýlov žiakov SŠ. Diplomová práca. Školiteľ: L. Fenyvesiová. Nitra: PF UKF, 2012.
  4. KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009.
  5. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.
  6. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009.
  7. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011.
  8. ZAŤKOVÁ, T. Inteligencie a učebné štýly žiakov - predpoklad optimalizácie vyučovacieho procesu. In PETLÁK, E. a kol. Kapitoly zo súčasnej edukácie. Bratislava: Iris, 2011. s. 73-98.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.