Civilia 2010, 1(1):45-53 | DOI: 10.5507/civ.2010.007

Československé školství na křižovatce

Gabriela Medveďová
Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Příspěvek se zaměřuje na společenskopolitickou situaci v období popřevratové (28. října 1918), především na období prvních deseti let (1918-1928), které hrály významnou roli v demokratickém rozvoji mladého československého státu. Na pozadí těchto událostí je nastíněna problematika školství, včetně jeho zvláštní kapitoly jakým bylo školství menšinové.

Klíčová slova: Československá republika, menšinové školství, obecné a měšťanské školy, tzv. Paritní zákon, Malý školský zákon

Zveřejněno: 15. červen 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Medveďová, G. (2010). Československé školství na křižovatce. Civilia1(1), 45-53. doi: 10.5507/civ.2010.007
Stáhnout citaci

Reference

  1. GLOTZ, G. Die Vetreibung. München: Ullstein Verlag, 2003.
  2. Informationen zur politischen Bildung 132, Deutsche und Tschechen. Bundeszentrale für politische Bildung. Bonn: 1993.
  3. KOPÁČ, J. Dějiny školství a pedagogiky v Československu. Díl I. Brno: Universita J. E. Purkyně v Brně, 1971.
  4. RATSCHINKA, O. Schule und Lehrer in Mähren. Brünn: Verlag und Eigentum des Deutschmährischen Lehrerbundes, 1922.
  5. TIELSCH, I. Das letzte Jahr. Wien: Edition Atelier, 2006.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.