RT Journal Article SR Electronic A1 Richter, Martin T1 Formulace pravidel pro využívání AI ve výuce sociálněvědních oborů JF Civilia YR 2025 VO 15 IS 1 SP 23 OP 38 DO 10.5507/civ.2025.001 UL https://civilia.upol.cz/artkey/civ-202401-0004.php AB Tento článek zkoumá formulaci a implementaci pravidel pro využívání umělé inteligence (AI) ve výuce sociálněvědních oborů na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK). V kontextu rostoucího využívání AI nástrojů, jako je ChatGPT, mezi studenty i vyučujícími, je důležité pochopit, jak jsou tato pravidla formulována a aplikována. Prostřednictvím kvantitativního výzkumu mezi vyučujícími FSV UK jsme zjistili, že 43 % vyučujících nemá nastavena žádná pravidla pro využívání AI ve svých předmětech. Článek diskutuje důsledky tohoto zjištění pro akademickou integritu a nabízí doporučení pro efektivní formulaci pravidel využívání AI ve vzdělávání.